hír
A Cyprus International Film Festival „GOT TALENT” díját, a 28. EUROSHORTS különdíját, a 22. Faludi Filmszemle Legjobb elsőfilmes rendező díját és…
továbbhír
A Magyar Független Film és Video Szövetség (MAFSZ) október 3. és 6. között rendezte meg idén a 64. Országos Függetlenfilm Fesztivált (OFF)…
továbbhír
A május 10-i díjkiosztóval véget ért az idei Slow Film Fesztivál. A fődíjat A narancs útlevél, Fazekas Gyöngyi kisfilmje kapta meg. Az idén V.…
továbbmagazin
Harmadik alkalommal raktak össze egy válogatást a Budapesti Metropolitan Egyetem diákjainak diplomafilmjeiből, ahol idén is több szak –…
továbbmagazin
A 11. Jameson CineFest Filmtett-blokkjában mutatkozott be Fazekas Gyöngyi 2014-ben készült, Saudade című kisfilmje, megkezdve ezzel hosszú…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéMég most is felriad rá éjszaka a sötétben és hallja a bárányok szívszorító sírását.
Dr. Hannibal Lecter / A bárányok hallgatnak